lördag 23 juli 2016

Nytt album av Regina Spektor

Regina Spektor är en artist jag gått från att vara totalt fascinerad av, till att helt tappa intresset för.

Jag åkte till och med till Malmö för att se henne spela på en hopplös eftermiddagstid på en festival, när hon ännu inte slagit igenom brett. Därefter kom Begin To Hope (2006) och hon slog mycket riktigt igenom. Någonstans där tappade jag intresset. Konstigt hur det kan bli.

För mig var det nog att jag tröttnade på Spektors ganska tydliga formel - en formel som lever kvar i nya singeln Bleeding Heart. Alla de manér - upprepningarna, tempoväxlingarna, de naivistiska texterna - som är charmiga från början, kan bli enerverande när man hör dem upprepas på skiva efter skiva. 

Bleeding Heart är försmaken till Regina Spektors sjunde album, Remember Us To Life, som släpps 30 september.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar